Sunday, March 22, 2009

Feedback

Weekend yg tk tau nk wat ape...

So seperti biasa abiskan masa ngan cuba try test recipi baru

Recipi Pertama (Chicken Butter)

Tatau jd ker tk sbb tk pnah mkn..
Cbe based on recipi yg Safuan bg
Tgk rupe mcm jd compare ngan gamba2 kt tenet
Agaknye beza tang cili kot
Cili kt Auckland maybe tk sepedas cili kt msia
N maybe gak tk se ORI yg Msia
Sbb kt Auckland pakai Chili powder
Hehehehhe

But...i loooikeeeeeeeeee

Recipi Kedua ( Daging Deng-deng)

Abah aku ckp
"ini bukan daging deng-deng, ni daging DENG"
Abah aku ni dr dulu bekenan betul ngan si DENG ni
(hafizzuddin..dak ganu yg comey n for sure rendah dr aku)


Teruja ngan daging deng-deng mak ngah wat
So trus nk try wat sendiri
seperti biasa..saya tk kedekut ok..
ni recipi daging deng-deng mak ngah


Daging Deng-deng

Bahan-bahan

Daging (kalo bleh yg besar)
Cili merah
Halia
Bawang putih
Bawang besar
Asam Limau
Cuka

Cara-cara

1.Rebus daging sampai separuh empuk
2.Sejukkan n hiris nipis2 n lebar2
3. Hiris bawang putih n halia
4. Peramkan daging n bawang putih n halia
5. Perah asam limau + cuka

(goreng daging selepas 1 jam diperam..lg lama lg bagus)

6. Tumis bawang besar sampai garing
7. Tumbuk cili merah + Bawang putih (jangan hancur)
8. Goreng cili yg ditumbuk
9. Sejukkan n gaulkan dengan daging yg telah digoreng

Recipi Tak jd ( Cupcake chocolate)

Besday cupcake last year

Fed up betul la...
Lately ni wat kek sume tk jd
Ni sume sbb oven
boleh tk...salahkan oven

So..tanak tunjuk gamba

Walopon tk jd..aku wat gak...
Sampai cupcake ku hampir2 jd
Nanti post gamba..

No comments:

Post a Comment