Saturday, May 30, 2009

After 6 years

Percaya atau tak ade aku kesah....

Cerita die camni, mase aku tuition Cikgu Halim (sape yg tuition sini jer yg tau) aku sekelas ngan mamat ni. Mamat ni tempat die kt depan skali dalam kelas. Partner ngan anak Cikgu X. Aku letak Cikgu X sbb aku dh lupe name cikgu aku ni. So kalo tk letak name ustaz kate bukan mengumpat. Anak cikgu X ni dtg kelas pakai kopiah. Mamat ni plak mmg sepanjang 2 thn tuition situ sekali pon tk pnah aku dgr suare die.

Aku ngan Dayah (kawan aku yg dah KAWEN) perlu ke aku Caps perkataan kawen tu. penah kutuk mamat ni. Bisu kot die ni. Sorry cik MAmat

Pendekkan cite, dah die diam, aku mls la nk layan. Aku kwn standard org kepochi je. Bising-bising havoc-havoc. Mase tu gile MIRC. SUme Id dak-dak kelas tu aku ade. N aku sgt konfem mamat ni pon ade. Memandangkan die sgt SOMBONG. aku tk penah terlintas sampai ke hari ni nk tau id MIRC die. ape kes lak dah cite sejarah MIRC nih..Aku bukan predict ok. actually aku slalu lepak kt CC. Mama I'm so sory. Anak mu ini selalu lepak CC tanpa izin mu. Time ni la aku tau die pon ade ID mirc. tp tk penah telintas nk tau die nye yg mane...AKK - kata Abbas opis mate aku.

Pendekkan lg cite aku ni. Aku ni selain jd tukang promote kedai mkn yg best n tolong cari rumah sewa utk kwn-kwn aku.Aku juga tukang cari keje utk kwn-kwn. Baik tk ...baik tak aku ni...agagaga at last aku gak keje tk best.Tk pe rezeki dimana-mana.

Suatu hari, msg frenster ku ade alert. Menandakan 1 msg waiting for me. Berbunyi begini. "boleh bg no phone". salam tk bagi, mukadinah tk reti, terus mintak no phone. ko pe hal...aku kenal ke..

Yer aku kenal. tp ko sombong so aku tk layan OK..

Buat jual mahal.Padahal dlm hati gundah gulana..To be honest MASA TUITION dulu dia ni agak hensem la nk banding yg len lain.N ala-ala ustaz tu mmg taste aku la kan. dah kate dak sekolah agama


2 3 kali wat bodoh, at last bg jugak. kesian bukannye ape. aku prefer think positive jer. mane la tau die dlm kesusahan ker. elok aku bg tup-tup die call.

Pendekkan cite lg, rupenye die dgr dr kwn kepada kwn kpd kwn aku yg aku ni slalu rekemen org keje. oooo ade udang di sebalik laksa la ni..aku pon tanak ckp byk soh die send resume kt aku.

Maka terjalin la kembali siratur rahim kami yg terputus tetapi tk penah di bina.

Dan arini dlm recod aku, aku jumpe cik YUsnaidi ni. Gile segan siot. aku takut la die ni cam dulu lg...sunyi sepi. aku ni ckp byk. tk seswai gitu. n lg satu aku jugak la yg rekemen die beli kete. so aku mmg demand nk naik GEN 2 SE die ni. So arini die tunaikkan la janji die bwk aku naik kete die. N die pon byk berubah. tk der la ustaz sgt. gile2 gak.

Kami byk sembang pasal keje. almaklum la de dua baru melangkah masuk zaman baru. n aku yakin die pon mcm aku, sgt materialistik...hahahhahaha..term materialistik tu kami je yg phm.

Muka ketat...tk thn kene buli....jage ko

Yus n Fizi....muke nk poyo. lepak-lepak sambil cari kan keje utk cik yus yg baru je resign
Aku soh jd promoter tanak...

Sedap siot ais krim ni....rugi la derang tk mkn fruit cocktail tu..aku tibai je sume..

me n yus on da way back to ampang.
Tq yus sbb jemput n hantar aku sampai depan umah..

kos untuk hari ni :
Minyak - RM50 (yus bayar)
Tol Damansara TTDI - RM1.60 (yus bayar)
Makan tgh hari di Dern - RM 14.20 (yus bayar)
Minumdi fudkot - RM7.50 (yus bayar)
Parking OU - RM1.00 (yus bayar)
Tol Penchala - RM1.60 (yus bayar)

So, ape yg aku byr..Aku byr beli buku kt MPH je...yg len sume YUs support. Baru la gentle. Padahal die dh plan nk pau aku if dlm mase 2 minggu die tk dpt keje baru.

So, aku sentiasa doa tiap kali pas solat, harap-harap ko dpt keje cepat. AMIN..

No comments:

Post a Comment