Thursday, January 21, 2010

Nota di kala subuh

Sekarang tepat pukul 6.57 am di mana sy pasti majoriti masih lagi dibaluti selimut.But,not me.Entah kenapa otak ini asyik berpusing. Selalu sangat memikirkan sesuatu perkara itu dengan seteliti-telitinya. Adakah ini normal? Bila ada sesuatu yang merunsingkan minda,Minda ini akan sentiasa mengeluarkan perkataan² mahupun gambaran yang tidak dipinta. Lihatlah dahiku yang semakin berkerut. Ada kaitankah? Ini mungkin adalah suatu kekuatan tapi mungkin juga kelemahan saya sebagai manusia.Muhasabah diri? Yess..thats the right way.Muhasabah diri ini bagus. Betul? Tapi sejauh mana AKU dan kamu semua perlu muhasabah diri?Sehingga kini masih lagi minda saya muhasabah diri walaupun tanpa dipinta.

Antaranya :

* Sudah masuh tahun ke 24 apakah sumbangan diri kepada agama, Negara, Masyarakat
sekeliling dan keluarga
* Sudahkah aku menjalankan tanggungjawab aku sebagai manusia
* Sejauh Manakah Tanggungjawab Sebagai Seorang Hamba Allah S.W.T?

Adakah soalan² ini perlukan jawapan aku?

Nantikan episode seterusnya ..... :D

Semoga 2010 akan ada banyak sumbangan kita kepada Agama, Bangsa dan Negara.
Dengan erti kata yang lain sumbanglah sebanyak mungkin. Susahkah?

Nota kaki : Happy Birthday to Q

No comments:

Post a Comment