Wednesday, February 18, 2009

Tuhan Bayar Cash

Aku harap apa yang berlaku kt aku hari ni, jadi pengajaran kepada korang yang tengh baca blog aku.Ceritanya bermula seawal pagi lg.

Hari ni aku bgn betul2 pg. Sejak dua menjak ni ade plak Hamba Allah ni rajin kejut aku bangun Subuh. Teringat time aku kene kejut org bangun Subuh dulu. Skarang aku plak rs nikmatnye org kejutkan. Thanks to encek kejut subuh.

Kene ke Shah Alam plak hari ni. Semangat betul. Happy jer...bile sume preparation dah ready. So, aku mampu tersenyum sampai ke telinga

Dlm pukul 9pg camtu aku dapat satu SMS dr tut...Angin tk der ribut tk de, tetibe die nk mintak maaf. Agak terkejut jugak la.To be honest, mmg dh maafkan die.

DOSA PERTAMA

Pas je bace SMS tu,even dh maafkan die, hati ni becakap sendiri.

"Baru sekarang kau nk mintak maaf. Dah kene batang hidung sendiri baru ko tau kan, mcmana perasaan dipermainkan."

Selang beberapa jam (time lunch dgn Syaz) Macam biasa kami akan ke tempat feveret. Taste aku ngan Syaz lebey kurang je. Bab melantak kitorg tk memilih sangat.
Sambil makan sambil berborak. Especially pasal kengkawan seperjuangan. Isu semasa adalah "bleh konvo ke tk leh konvo?"Dah kate pempuan. Mengumpat tu mcm dh jd darah daging dah..uulpsss

DOSA KEDUA

Kutuk encek Hafreez yg suke cakap lebat. Sory to say la Reez, ko ni kekadang mmg cakap lebat. Naik menyampah gak. Tp aku layankan aje. Coz aku anggap ko ni adik aku.Tak de ko tk meriah hidup aku.

bla..bla..bla..

Aktiviti diteruskan dengan suka hati...Ptgnye selesai sume tugasan harian. G tengok wayang ngan Syaz. Cite Geng. Lokasi pilihan macam biasa Balakong la. Ape lg. Malam, aku hanya duduk diam di bilik. Mengadap monitor.

BUZZ!!!

Dpt fwd msg dr cik HUDA. Dia nk jual nasi lemak.Dh dpt agak dah jualan tu tujuannye untuk apa.Aku start pk something...dalam hati..nk tolong ke tanak tolong...Aku sedar sometime aku ni adalah pendendam.

To be honest lately ni I MISS HIM (empunya wira aeroback hitam) as a fren. Rindu sgt time share cerita sesame. Makan sesame. Plg tk leh lupe feveret die. Bubur jagung. (Baru pas mkn bubur jagung dats y teringat sangat kt die)

Aku ni, mmg dilahirkan tk boleh duduk diam. Aku kene jugak buat something.Ni la perubahan yang terpaksa aku lakukan dengan terpaksa. Sbbkan Hamba Allah ni la, aku nekad tk kan involve dengan apa2 activity kt MMU lg...kenape? Jgn tanya..

Aku pon dengan niat nk tau ape derang nye activity, telah bersetuju untuk membeli nasi lemak itu. Dengan harapan jap lg derang deliver nasik lemak tu, aku bleh tau la ape program n progress derang.So, ape yg aku plan berjaya. Aku pon dpt maklumat yg aku nk tu

DOSA KETIGA

Bile huda nk balik, aku pon dengan tidak ikhlas dan berniat perli2 ayam, mengirim salam kt si dia yg aku anggap adik aku yg sangat hebat.

Lepas tu...aku pon makan. Dengan rs hati yg nk memberontak. Aku try call 2 3 org sahabat utk lupakan ape yg aku tgh pk kan. Tp sorang pon tk angkat. Jgn kan yg aku call, yg aku buzz pon tk nk layan aku..Mula la terbakar dan terus terbakar.

DOSA KEEMPAT

Dengan tidak semena-menanya, aku terlepas marah kepada si syepet. Bila aku baca blk, kasar betul bunyi ayat aku tu. Tak sepatutnya ia berlaku.

BALASAN SECARA TUNAI

HARDISK kesayangan aku rosak...everything lost termasuk 60% FYP aku

menangis aku kenang apa yang terjadi. Puas aku telefon ke sana ke sini nk selamatkan isi hardisk aku.Tp tk berjaya

Ada hikmah ape yg berlaku. Kt sini aku dapat kenal sape kawan sape lawan

THANK YOU SO MUCH HAFREEZ

Aku kutuk ko hari ni. Tp sbb kan kite KWN...ko dtg tengah2 malam tolong aku. Siap blanja aku Hot milo lg kt McD. (kate boikot).Puas ko godek tenet tu cr software yg leh backup file2 aku.AT LAST..atas bantuan ko tu...aku dpt buat backup file aku smule....thanks alot my dear Hafreez.Kepade korang yg ade masalah mcm aku click je kt link bwh ni. Insya Allah dapat membantu.


Tak lupe gak la kt Encek Afiq, huhuhuh..penat2 blk silat leh melayan tangkap leleh aku lg nih..TQ la Afiq...(ayat bodek. besday dh dekat dh ni. Besday Afiq 11 March)

Pengajaran :

Nk mengata org tu..pandang kiri kanan
Nk buat apa biar ikhlas. Jgn ada double meaning.
Bersabar n ingat DIA..sbb Dia tk kan bg ujian kalo Hambanya tk mampu nk lalui.

No comments:

Post a Comment